مبانی تولید سوسیس و کالباس

تفاوت کالباس با ژامبون و بیکن

تفاوت کالباس با ژامبون و بیکن

کالباس و ژامبون و بیکن را بهتر بشناسیم

فرآورده های گوشتی و پروتئینی خصوصا سوسیس و کالباس، این روزها نقش پر رنگی در سبد خرید خانواده ها دارند. ولی هنوز خیلی از ما تفاوت بین کالباس و ژامبون و بیکن را نمیدانیم و در انتخاب آنها برای تهیه غذا مردد هستیم. به همین علت در این نوشته تصمیم داریم به معرفی برخی از انواع این محصولات و خصوصا تفاوت ژامبون با کالباس بپردازیم.

اختلاف بین ژامبون و کالباس و بیکن

همان طور که اشاره کردیم بیشتر افراد تصور می کنند که تنها تفاوت ژامبون با کالباس، تفاوت درصد گوشت به کار رفته در تولید این دو محصول می باشد. اما در اصل می توان گفت که نحوه تولید کالباس با ژامبون و بیکن تفاوت دارد.

کالباس در واقع همان سوسیس (مخلوط گوشت با انواع پرکننده های فیبر و چربی و غلات)  است که در پوشش با کالیبر بزرگ پر شده است .

کالباس

بیکن در مقابل کالباس کلا از گوشت بدون چربی تشکیل شده که به صورت تخته ای و یا قطعات کوچک کنار هم ابتدا عمل اوری شده ، مواد طعم دهنده و نگهداری به آن تزریق شده و یا در آن محلول غوطه ور شده طعم دار میشوند.

سپس مواد طعم دار شده پس از 24 ساعت در پوشش پلی آمید با کایبر بالا تپخت میشوند.

ژامبون نیز یکی دیگر از فرآورده های گوشتی و پروتئینی است که در تهیه فست فودها از آن استفاده زیادی می شود.

برای تولید این محصول خوشمزه از گوشت ران برخی از حیوانات استفاده می شود. برای تهیه ژامبون، گوشت ران به شکل ساده یا با روش دودی کردن می پزند و به آن نمک و مواد نگه دارنده اضافه می کنند.

ژامبون را میتوان مخلوطی از کالباس (به عنوان خمیر زمینه) و بیکن (به عنوان گوشت های نمایشی) در نظر گرفت که به سلیقه میتوان مقدار گوشت نمایشی آن را بالا و پایین کرد.

استفاده از سبزیجات ، مغز ها و پنیر به عنوان تزئینی در تولید ژامبون مدتیست که باب شده و معروف ترین آنها ژامبون مرغ و قارچ و هویج هست.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *