آشنایی با مواد تولید سوسیس و کالباس, مبانی تولید سوسیس و کالباس, مقاله

بلانچ کردن قارچ

بلانچ کردن قارچ

بلانچ کردن قارچ

قارچ تازه و سفید ۲ کیلو گرم
آب ۴ لیتر
سرکه سفید ۱ استکان
نمک ۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کنسرو قارچ و یا بلانچ کردن قارچ

مرحله اول
برای بلانچ کردن قارچ و یا تهیه کنسرو قارچ خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، قارچ ها را شسته و می گذاریم تا آب آن به طور کامل خارج شود. سپس به صورت ورق ورق خرد می کنیم. قارچ های سفید و تازه و کوچک انتخاب شود تا دیر تر سیاه شود.

مرحله دوم
در این مرحله یک قابلمه بزرگ را انتخاب می کنیم، سپس آنرا پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش آید. وقتی که آب جوشید، قارچ ها را به آن اضافه کرده و درب آن را نیمه می بندیم.

مرحله سوم
سپس در همین حالت می گذاریم تا ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس سرکه سفید و نمک را به آن اضافه می کنیم. با درب نیمه باز می گذاریم تا بجوشد. فقط باید مواظب بود که کف می کند و سر می رود. مرتب کف آن را می گیریم.

مرحله چهارم
در این مرحله زیر قابلمه را خاموش کرده و همان طور داغ داخل شیشه های تمیز می ریزیم. باید قارچ و آب را با هم درون شیشه های بریزیم و شیشه ها را کاملا پر کنیم. حالا درب شیشه را محکم می بندیم و شیشه ها را سر و ته می کنیم

فریز کردن قارچ

فریز کردن قارچ سخته چون زود سیاه میشه ولی یه روش راحت داره وقتی یاد بگیری دیگه به راحتی بدون اینکه قارچ هات تغییر رنگ بدن فریز میکنی و همیشه می تونی قارچ توی یخچال داشته باشی

قارچ را هم میتونید پوسته نازک روی اونو بردارید که خیلی سفید می شه وهم میتونید بابرس یایه دستمال شنهای قارچ را پاک کنید بستگی به خودتان داره هر روشی که راحتید بعد دونه دونه زیر شیر اب بگیرید فشار اب خیلی کم باشه وبا برس و یا دست ارام بشورید هرگز قارچ را توی ظرف پر اب نریزید و بعد بشورید چونکه کلی اب بخودش جذب می کنه.

وبعد سریع خشک کنید که سیاه نشه ادامه کار… توی قابلمه اب را جوش بیارید ونمک وسه قاشق ابلیمو وقارچ خرد شده یا درسته می تونید اسلایس نکنید وبعد بلانچ کردن خرد کنید فرقی نداره را اضافه کنید وحدود سه تا پنج دقیقه بجوشه کافیه و ابکش کنید و بذارید خنک بشه و بسته بندی کنید و فریز بشه به همین راحتی.

تهیه مقاله : سمیرا میرزایی

آموزش های بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *