آشنایی با مواد تولید سوسیس و کالباس, مقاله

همه چیز در باره نمک کوشر

نمک کوشر

تفاوت بین نمک معمولی و نمک کوشر یا بدون ید چیست؟

نمک کوشر (نمک بدون ید) بر خلاف سایر انواع نمک، نمک کوشر تنها از کلرید سدیم ساخته شده است. غالبا حاوی هیچ گونه مواد معدنی از جمله : ید، منیزیم ، پتاسیم  این نمک دارای مواد ضد انباشتگی یا ضد جوش نیست که موثر در طعم نمک هستند .

چه ویژگی خاصی دارد؟

خلوص نمک کوشر صد در صد است با فرمول کلرید سدیم و  بر خلاف سایر انواع نمک، تصفیه نشده و تصفیه شده حاوی مواد معدنی ضد انباشتگی یا ید نیست همچنین آلاینده های دریا نیز در نمک کوشر وجود ندارند زیرا در خشکی استخراج می شود.

 

چرا به آن نمک کوشر می گویند؟

نمک کوشر نام خود را به این دلیل گرفته است که از نظر تاریخی به دلیل اثربخشی آن در کوشر کردن گوشت یا همان خشک کردن نقش داشته است. در قدیم یهودیان گوشت را برای مصرف در آینده به این روش خشک و نگهداری میکردند. نمک کوشر با وجود دانه های بزرگتر رطوبت را سریعتر از گوشت خارج می کنند که بخشی از فرآیند کوشرینگ یا کیورینگ است.

 

نقش نمک در سوسیس‌ و کالباس

این روزها از نمک برای چیزهای مختلفی استفاده می شود. می توان از آن برای پختن و نگهداری غذاها، تمیز کردن، جلوگیری از یخ زدگی مسیر و اضافه کردن آن به حمام استفاده کرد.

وقتی صحبت از تهیه سوسیس و کالباس می شود، نمک چیزی بیش از یک چاشنی است.

برخی از نقش های مهم نمک در تولید سوسیس :

طعم را تقویت می کند
برای حفظ آب گوشت، رطوبت را کنترل می کند
از رشد بیش از حد باکتری ها جلوگیری می کند
به حفظ بافت و ساختار کمک می کند

 

بهترین نمک برای تهیه سوسیس چیست؟

انواع مختلفی از نمک در جهان وجود دارد.

نمک یددار، نمک کوشر، نمک دریا، نمک صورتی هیمالیا، نمک سیاه هاوایی، نمک قرمز هاوایی، نمک دودی ، نمک ترشی و نمک طعام نمونه هایی از نمک هستند که همه در غذا قابل استفاده میباشند.

دلیلی وجود دارد که ما از انواع مختلف نمک استفاده می کنیم و آن هم به این دلیل است که تفاوت قابل توجهی بین آنها وجود دارد!

تهیه سوسیس بستگی به نوع نمکی دارد که استفاده می کنید. می تواند تاثیر زیادی روی طعم داشته باشد. نمک درشت با کیفیت بالا همان چیزی است که می خواهید استفاده کنید.

نمک کوشر یکی از نمک های مورد علاقه در بین تولید کنندگان سوسیس و کالباس است و احتمالاً بهترین نمک برای تهیه سوسیس است.

مزایای نمک کوشر:

عمد اختلال در عملکرد فسفات

طعم بهتری نسبت به نمک معمولی دارد
مزه ندارد
به راحتی حل می شود و به خوبی مخلوط می شود
هیچ افزودنی ندارد
گران نیست
تهیه سوسیس برای استفاده از نمک سفره توصیه نمی شود زیرا طعمی متالیک و فلزی می دهد و می تواند طعم تلخی به سوسیس شما بدهد. نمک کوشر مورد علاقه سر آشپزها است و همیشه باید به سراغ نمک غیر یددار بروید.

 

آیا نمک کوشر سالم تر است؟

نمک کوشر لزوما سالم تر از هر نوع نمک دیگری نیست. برای آب کردن، کیورینگ گوشت یا پختن آن گزینه خوبی است. اما برای استفاده به عنوان چاشنی یا پخش کردن روی خیار به دلیل اندازه دانه درشت کمتر بکار می آید.

چرا سرآشپزها از نمک یددار استفاده نمی کنند؟

نمک یددار معمولاً حاوی مواد ضد تجمع است که به آن طعم متمایز و کمی فلزی می‌دهد – طعمی که اکثر آشپزهای حرفه‌ای از آن لذت نمی‌برند. همچنین بسیار فرآوری شده است و شوری و طعم ضعیف تری دارد، بنابراین قطعاً بهترین گزینه برای پخت و پز نیست.

 

آیا می توان از نمک یددار برای عمل آوری گوشت استفاده کرد؟

عمل آوری را می توان با هر نوع نمکی انجام داد، اما کارشناسان توصیه می کنند از نمک یددار اجتناب کنید. در حالی که نمک یددار هنوز دارای خواص نگهداری است، ید موجود در آن میتواند در عملکرد فسفات اختلال ایجاد کند طعم ناخوشایند فلزی به گوشت دهد.

آیا تمام نمک های دریا بدون ید هستند؟

تنها نمک خوراکی حاوی ید است، نمک دریای فرآوری نشده حاوی ید نیست ولی به طور طبیعی حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد معدنی است که ممکن هست طعم ناخوشایندی به سوسیس و کالباس دهد .

جهت خرید نمک کوشر یا بدون ید کلیک فرمایید

جهت مشاهده تجهیزات کلیک فرمایید 

جهت مشاهده آموزش های رایگان به کانال ما مراجع فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *